Cum alegem cel mai bun ulei pentru masina?

Posted on |

ulei masinaEste uleiul intr-adevar viata motorului? Stim cu totii ca fara ulei la motor, care sa lubrifieze si sa raceasca piesele aflate in miscare, sa le pastreze curate si sa sigileze pistoanele din cilindrii, viata motorului ar fi doar o chestiune de timp. Deci, da, uleiul de motor este intr-adevar una dintre cele mai importante componente necesare masinii. Dar, cum alegem uleiul cel mai bun pentru masina noastra?

Iata la ce ar trebui sa fim atenti atunci cand facem schimbul de ulei la masina:

Vascozitate

Vâscozitate (rezistența cu care curge un lichid ) este evaluata la 0 ° F (reprezentată de numărul precedent „W” [pentru iarna]) și la 212 ° F (reprezentată de al doilea număr în desemnarea viscozitate). Așadar-10W 30 ulei are mai putina vascozitate la rece și cald decât o face 20W-50. Uleiul de motor se subțiază cand se incalzeste si se ingroasa cand se raceste. Deci, cu aditivi,  se poate face sa reziste mai mult la subtiere, un ulei poate fi evaluat pentru o viscozitate la rece, una cald. Cu cat este mai rezistent la subțiere,  cu atat mai mare este al doilea număr (10W-40 versus-10W 30, de exemplu) și asta e bine. Uleiul mai gros, în general, mai sigilează mai bine și menține o mai bună peliculă de lubrifiere între părțile aflate în mișcare.

La capătul de joasă temperatură, uleiul trebuie să fie rezistent la îngroșare, astfel încât sa curga cat mai ușor la toate părțile în mișcare într-un motor . De asemenea, în cazul în care uleiul este prea gros motorul cere mai multă energie pentru a transforma arborele cotit, care este parțial scufundat într-o baie de ulei. Grosime excesivă poate face motorul sa porneasca mai greu, ceea ce reduce consumul de combustibil. Un ulei 5W este de obicei ceea ce se recomandă pentru utilizare pe timp iarnă. Cu toate acestea, uleiurile sintetice pot fi facute să curgă chiar mai usor la rece, astfel încât acestea sunt capabile de a trece teste care îndeplinesc rating 0W.

Odată ce motorul este pornit, uleiul se încălzește. Al doilea număr în rating viscozitate – „40” in-10W 40, de exemplu – vă spune că uleiul va rămâne mai gros la temperaturi ridicate decat unul cu un al doilea număr mai mic – „30” in-10W 30 , de exemplu. Ceea ce este cu adevărat important este să utilizați vâscozitatea uleiului recomandat de producator, consultand cartea masinii.

De ce atât de multe tipuri de uleiuri pentru masina?

Uită-te pe rafturile din magazine de piese auto și vei vedea uleiuri etichetate pentru toate tipurile de scopuri specifice: motoare de înaltă tehnologie, autoturisme noi, vehicule cu kilometraj superior , / SUV grele off-road. În plus, vei vedea o gamă largă de vâscozități. Dacă ați citit manualul de utilizare, veți ști exact ce recomandabconstructorul auto  pentru un vehicul nou. Manualul poate include o trimitere la energie-  Conservare uleiuri, ceea ce înseamnă pur și simplu că uleiul a trecut un test de laborator față de un ulei de referinta. Nu este nici o garanție de o mai bună economie de combustibil, dar cele mai multe dintre cele mai importante branduri au cel puțin câteva vascozitati care sunt atât de etichetate. Să aruncăm o privire la diferite tipuri.

Ulei Premium Conventional. Acesta este tpul de ulei standard pentru masinile noi.

Toate marcile de top au un nivel de serviciu SL, disponibil în mai multe vâscozități. Poducătorii de mașini de obicei specifica un ulei 5W-20 sau 5W-30, în special pentru temperaturi scăzute, sau 10W-30 ulei optional, în special pentru temperaturi ridicate.  Chiar mai important, însă, este schimbarea uleiului și a filtrului regulat, la 6000 km/ 4 luni. Minimul absolut este de două ori pe an. Daca masina ta are un indicator electronic pentru schimbarea uleiului, pe tabloul de bord, nu depășisti avertismentul.

Ulei complet sintetic .

Uleiurile făcute pentru motoarele de înaltă tehnologie, fie pentru un Corvette Chevy sau un Mercedes-Benz, sunt complet sintetice . Dacă aceste uleiuri trec teste speciale stricte (indicate prin etichetare lor), aceasta înseamnă că sunt superioare, au performanță de lungă durată în toate domeniile critice, de la indicele de viscozitate la protecția împotriva depunerilor. Curge usor la temperaturi scăzute și reuseste sa mențină lubrifiere la temperaturi ridicate. Deci, de ce nu ar trebui ca toata lumea sa le foloseasca? Răspuns: Aceste uleiuri sunt scumpe și nu orice motor are nevoie de ele. De fapt, pot exista unele caracteristici de care are nevoie  motorul mașinii dumneavoastră , pe care uleiurile sintetice nu le au. Din nou, verificati manualul de utilizare pus la dispozitie de producatorul masinii.

Ulei semi-sintetic

Acestea au o doză de ulei sintetic amestecat cu ulei organic, și, în ansamblu sunt formulate pentru a oferi protecție pentru sarcini mai grele și oarecum temperaturi ridicate. Acest lucru înseamnă, în general, că sunt mai puțin volatil, asa ca se evapora mult mai puțin, ceea ce reduce pierderea de ulei (si creste economia de combustibil). Sunt popular la masinile gen Pickup/ SUV-uri care doresc protecția mare de încărcare. Și sunt mai puțin costisitoare decât cele complet sintetice.

Ulei pentru kilometraj mare

Aproape două treimi din vehiculele de pe drum au mai mult de 100 000 de km pe contorul de parcurs. Deci producatoriil au identificat acest lucru ca o zonă de interes pentru clienți, și au produs   noi tipuri de uleiuri pe care ei le recomanda special pentru aceste vehicule.

Când mașina este oarecum mai în vârstă și are un kilometraj mai mare, puteți observa câteva pete de ulei pe podeaua din garaj. Este momentul in care trebuie să adăugați ulei mai des decât atunci când vehiculul a fost nou. Garniturile de arbori cotiți se intaresc și isi pierd flexibilitatea, astfel încât acestea pot avea scurgeri (în special la temperaturi scăzute) și se pot sparge. Uleiurile concepute pentru kilometraj mare sunt formulate cu umidificator focă care se varsă în porii sigiliilor pentru a restabili forma lor și  a le crește flexibilitatea. În majoritatea cazurilor, garniturile de cauciuc sunt concepute pentru a umfla suficient doar pentru a opri scurgerile. Dar producatorii de uleiuri pentru masina au ales cu atenție ingredientele lor pentru a impiedica aceste scurgeri.

De asemenea, puteți observa unele pierderi de performanță si la finețea motorului ca urmare a uzurii motorului datorita kilometrajului mare. Aceste uleiuri concepute pentru kilometraj mare au vâscozități ceva mai mari. (Chiar dacă numerele de pe recipientul nu-l indica, există o gamă destul de largă pentru fiecare categorie de viscozitate și-kilometraj mai mare) .De asemenea, ele pot avea mai multi amelioratori de vâscozitate în compozitia lor. Ca o concluzie, aceste uleiuri sunt special concepute pentru a încerca să încetinească procesul de uzură.

motor-oil-hero-(new)